0
0

Bună ziua! Am și eu o întrebare din Sfânta Evanghelia după Matei, capitolul 18, în mod deosebit versetele 15-17. Mă interesează, cum se armonizează acest text cu altele, unde Iisus Hristos ne învață că trebuie să-i iertăm pe oricine ne-a greșit, fără rezerve (ex. rugăciunea Tatăl Nostru). Dacă în rugăciunea sus menționată Mântuitorul ne învață clar, că Tatăl Nostru Ceresc ne iartă doar dacă iertăm și noi pe aproapele nostru, atunci de ce în textul de la Matei tot Mântuitorul spune că, dacă fratele tău (care ți-a păcătuit) nu vrea să asculte de Biserică, să-i fie ca un vameș sau un păgân? Oare nu este aceasta un indiciu clar că cel păgubit nu trebuie să-l ierte pe aproapele său? A doua întrebare este, dacă ceea ce este prezentat în textul din Matei sunt principiile de soluționare la neînțelegirile care apar între creștini, de ce nu funcționează în zilele noastre? Sau mai bine zis, de ce astăzi nimeni nu se folosec de aceste legi? Mulțumesc anticipat pentru răspuns!

  • Sergiu a întrebat 11 ani ago
  • last edited o lună ago
  • You must to post comments
0
0

Nu funcționează probabil pentru faptul că nouă ni se pare că suntem mai iertători decât Dumnezeu! Eu totuși cred că problema stă nu în prea multa noastră dragoste, ci în prea multa noastră nepăsare față de Dumnezeu și față de faptul că frații păcătuiesc, iar nouă ne este lene, genă, etc. să-i corectăm! În ceea ce privește textele date, ele nu se combat, ci se completează armonios una pe cealaltă! Când Mântuitorul nostru spune să iertăm, el preceizeză să iertăm atunci când omul vrea să primească iertarea! Dacă însă omului îi place să stăruie în păcat și nu-și dorește iertarea, intră în viguare versetul citat de Dvs! Nu trebuie de uitat faptul că precum Dumnezeu se comportă cu dragoste față de oameni, la fel și oamenii trebuie să se comporte cu dragoste între ei! Iar versetul 16, în tâlcuirea Sfântului Ioan Gură de Aur zice: ”și medicul, văzând că cel bolnav nu se tămăduiește nu îl lasă pe cel bolnav și nici nu se mânie pe el, ci dimpotrivă, mai mult stăruie ca să-l ajute. Același lucru ni-l poruncește și aici Mântuitorul: Tu, ai fost slab când ai fost de unul singur, dar ve-i fi mai puternic cu ajutorul altora.” Iată de ce se spune ca să se cheme doi sau trei, ca prin mărturia și acelora să se stăruie în câștigarea sufletului celui greșit! De nu va asculta nici de ei, să fie dat Bisericii, care să-i săvârșească judecata! Mă repet, este cazul celor care nu vor să se pocăiască, pentru că dacă a voit ridicarea din păcat, l-ai câștigat pe fratele tău!

Sper că am reușit, măcar cât de cât să vă luminez inima și sufletul Dvs. și totodată, să vă răspund la întrebare! Merită de meditat profund la acest text!

Preot Iulian Rață

  • You must to post comments
Afișare 1 rezultat
Răspunsul tău

Te rog să te mai întâi pentru a trimite.