40 de zile pentru viaţă – campanie la Londra

Gruparea americană pro-life “40 Days for Life” (40 de zile pentru viaţă) trece Atlanticul şi va începe pentru prima oară o campanie în Londra la 22 septembrie, în conjuncţie cu lansarea campaniei de toamnă din SUA. Anunţul de pe situl grupării afirmă că în faţa clinicii de avorturi “Marie Stopes” din centrul Londrei se va desfăşura o veghe de rugăciune constantă, 24 de ore pe zi, timp de 40 de zile, adică din 22 septembrie până în 31 octombrie. Respectivele zile vor include şi alte momente de rugăciune, post şi proteste paşnice.

“Marie Stopes International” a fost recent subiectul unor controverse datorită unei reclame pentru televiziune în care femeile care ar putea fi gravide erau îndemnate să contacteze organizaţia. În această reclamă, mai multe femei îngrijorate, în situaţii de zi cu zi, aveau afişată deasupra întrebarea “Are you late?” (Ţi-a venit ciclul?). Autoritatea privind Standardele din Publicitate a dat acordul pentru reclamă să fie difuzată. Paul Tully, secretar general al Societăţii pentru Protejarea Copiilor Nenăscuţi (SPUC), afirma la 5 august că reclama la avort, chiar şi indirectă, este “indecentă şi neonestă”. La clinicile “Marie Stopes” se fac anual 65.000 de avorturi.

Comentând despre viitoarea campanie pro-life, de sorginte americană, preşedintele SPUC, John Smeaton, scria la 3 septembrie că “nu este doar o invitaţie sau o campanie de conştientizare având ca ţintă Bisericile şi organizaţiile pro-life; este o invitaţie personală pentru fiecare persoană în parte, la rugăciune, post şi acţiune.” “Dacă eşti pro-life şi îţi pasă de soarta copiilor nenăscuţi, îţi pasă de nenumăratele femei afectate de avort, dacă vrei să ajungi la bărbaţii care ar fi trebuit să fie taţi, dacă doreşti să faci ceva pentru a salva vieţi şi a schimba cultura morţii cu o cultură a vieţii, atunci angajează-te în campania 40 Days for Life.”

www.catholica.ro