Vaticanul rupe tăcerea şi vorbeşte despre filmul „Îngeri şi Demoni”
Succesul cărţilor „Codul lui Da Vinci” şi „Îngeri şi Demoni”, de Dan Brown, şi al filmelor bazate pe acestea ar trebui să determine Biserica catolică să regândească modul în care foloseşte presa pentru a se prezenta în faţa lumii întregi, potrivit ziarului oficial al Vaticanului. Publicaţia L’Osservatore Romano a publicat două editoriale despre premiera de la Roma a filmului „Îngeri & Demoni „, care a avut loc luni, rupând astfel tăcerea cu care a tratat Biserica catolică acest subiect. Autorii celor două editoriale nu au luat o poziţie clară faţă de acest film, dar au făcut câteva comentarii pozitive şi negative despre acesta.
Unul dintre articole spune că filmul este „efemer”, dar „palpitant”, în timp ce jocul imaginilor este „splendid”. Acelaşi articol defineşte filmul ca fiind „pretenţios”, dar adaugă că Ron Howard a regizat filmul în mod „dinamic şi fascinant”.
Un alt editorial, intitulat „The Secret of His Success” („Secretul succesului său”), afirmă că Biserica catolică ar trebui să se întrebe cum poate o viziune „simplistă şi parţială” asupra ei, aşa cum este cea a scriitorului Dan Brown , să aibă un succes atât de mare, chiar şi în rândul credincioşilor catolici.
„Ar fi, probabil, o exagerare să considerăm romanul lui Dan Brown un semnal de alarmă, dar poate că el este un bun stimulent pentru a regândi şi reîmprospăta modul în care Biserica se foloseşte de mass-media pentru a-şi explica punctele de vedere în zilele noastre”, se afirmă în cotidianul de la Vatican.
Filmul „Îngeri & Demoni” marchează revenirea pe marile ecrane a expertului în simbolistică creştină Robert Langdon, care are misiunea de a ajuta Vaticanul să îi elibereze câţiva cardinali răpiţi. El trebuie, totodată, să dezamorseze o bombă cu ceas, prin urmărirea unor indicii legate de un secret vechi de câteva secole, ascuns cu mare grijă de o sectă numită Illuminati.
Spre deosebire de perioada care a precedat lansarea filmului „Codul lui Da Vinci”, Vaticanul a păstrat tăcerea înainte de lansarea peliculei „Îngeri & Demoni”, probabil pentru că, atunci când a ales să condamne public primul lungmetraj, i-a făcut o mare publicitate şi a contribuit la creşterea încasărilor.
„Codul lui Da Vinci” – cartea şi filmul – au suscitat nemulţumirea Vaticanului şi a catolicilor prin sugestia că Iisus ar fi fost căsătorit cu Maria Magdalena şi ar fi avut copii, o linie de sânge regală asupra căreia oficialii bisericii ar fi păstrat secretul timp de secole. Nemulţumirea a venit şi din faptul că la baza religiei creştine se află convingerile potrivit cărora Iisus nu ar fi fost niciodată căsătorit, a fost crucificat şi a înviat din morţi.
În pofida controverselor şi a valului de critici suscitate la Festivalul de Film de la Cannes, unde a fost lansat, filmul „Codul lui Da Vinci” a avut încasări de peste 750 de milioane de dolari în întreaga lume, ceea ce a susţinut teoria potrivit căreia orice fel de publicitate este benefică.
În ceea ce priveşte cel de-al doilea film, „Îngeri & Demoni”, regizorul Ron Howard a acuzat Vaticanul că a încercat să îi saboteze filmările de la Roma, fiind obligat să recreeze câteva scene din Vatican şi Roma în studiourile din Los Angeles.
Spre deosebire de perioada care a precedat lansarea filmului „Codul lui Da Vinci”, Vaticanul a păstrat tăcerea înainte de lansarea peliculei „Îngeri & Demoni”, probabil pentru că, atunci când a ales să condamne public primul lungmetraj, i-a făcut o mare publicitate şi a contribuit la creşterea încasărilor.
„Codul lui Da Vinci” – cartea şi filmul – au suscitat nemulţumirea Vaticanului şi a catolicilor prin sugestia că Iisus ar fi fost căsătorit cu Maria Magdalena şi ar fi avut copii, o linie de sânge regală asupra căreia oficialii bisericii ar fi păstrat secretul timp de secole. Nemulţumirea a venit şi din faptul că la baza religiei creştine se află convingerile potrivit cărora Iisus nu ar fi fost niciodată căsătorit, a fost crucificat şi a înviat din morţi.
În pofida controverselor şi a valului de critici suscitate la Festivalul de Film de la Cannes, unde a fost lansat, filmul „Codul lui Da Vinci” a avut încasări de peste 750 de milioane de dolari în întreaga lume, ceea ce a susţinut teoria potrivit căreia orice fel de publicitate este benefică.
În ceea ce priveşte cel de-al doilea film, „Îngeri & Demoni”, regizorul Ron Howard a acuzat Vaticanul că a încercat să îi saboteze filmările de la Roma, fiind obligat să recreeze câteva scene din Vatican şi Roma în studiourile din Los Angeles.
www.libertatea.ro