Elevii americani: educaţi sau îndoctrinaţi cu privire la Islam?
Un studiu realizat de organizaţia ACT! For American Education a analizat informaţiile prezentate în 38 de manuale şcolare americane folosite în şcolile publice (între clasele a VI-a – a XII-a) şi a concluzionat că secţiunile privitoare la islam sunt incorecte istoric. Guy Rodgers, director executiv al organizaţiei, declară site-ului Christian Broadcasting Network că atacul de la 11 septembrie 2001 este pus pe seama teroriştilor, dar nu menţionează nimic despre islam sau musulmani. Un al doilea aspect priveşte legea Sharia, care este descrisă ca „o lege care încurajează toleranţa religioasă faţă de creştini şi evrei”.
 O altă învăţătură din manualele elevilor americani este cea referitoare la popoarele cucerite de musulmani, care îi prezintă pe aceştia ca fiind „extrem de toleranţi cu cei pe care i-au cucerit” şi „permiţând creştinilor şi evreilor să-şi păstreze bisericile şi sinagogile”.
 Conform raportului ACT!, elevii sunt învăţaţi o „versiune diluată” a credinţelor „duşmanilor Americii”, ceea ce poate avea implicaţii asupra viitorului SUA. Cele mai multe manuale dintre cele folosite în studiul organizaţiei au fost editate după atacurile din 11 septembrie 2001, iar informaţiile eronate cu privire la islam pot avea un efect semnificativ în rândul următoarei generaţii de lideri americani, mai arată raportul.