Reclama cu Ioan 3,16 refuzată pentru Super Bowl
Refuzarea de către Compania Fox Broadcasting a unei reclame în timpul celebrului Super Bowl, reclamă ce încuraja citirea versetului Ioan 3,16 din Biblie, este o “cenzură” adusă lui Iisus Hristos, în timp ce au fost acceptate reclame problematice, afirmă preşedintele Centrului de Cercetări Media, L. Brent Bozell III. “Orice cenzură împotriva creştinismului este analogă intoleranţei anti-creştine”, a declarat Bozell într-un interviu pentru CNA. “Când refuză să arate ceva atât de simplu şi de inocent ca acest (clip), este cu adevărat intoleranţa la mijloc. Nu ar cenzura niciodată un musulman şi nu ar cenzura niciodată un evreu. Dar Isus Cristos este cenzurat. Şi nu pot nega aceasta.”
“Pentru Fox Entertainment nu a fost nimic greşit să difuzeze reclame ce promovau deschis sexul premarital, dar găsesc ofensatoare citarea din Biblie. Este uimitor.” (Trebuie precizat că Fox nu a invocat termenul “ofensator” ci a explicat scurt: “politica noastră nu acceptă reclame de la organizaţii religioase care promovează anumite credinţe sau practici; reclama propusă spre difuzare în mod clar transmite un mesaj religios şi drept urmare a fost respinsă.”) Reclama, produsă de Fundaţia Fixed Point, îi încurajează pe telespectatori să viziteze situl LookUp316.com, care oferă o interpretare pentru versetul Ioan 3,16 (“Atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, încât l-a dat pe Fiul său, unicul născut, ca oricine crede în el să nu piară, ci să aibă viaţa veşnică”). Bozell a amintit de reclama de anul trecut de la Super Bowl, cu vedeta de fotbal american Tim Tebow. Oponenţii reclamei finanţată de Focus on the Family pretindeau că aceasta condamnă explicit avortul. În schimb reclama o arăta pe mama lui Tebow vorbind despre ea şi îndemnând spectatorii să “celebreze viaţa”.
Wikipedia în română explică: “Super Bowl-ul, în fotbalul american profesionist, este meciul pentru campionat a National Football League (NFL). Meciul, împreună cu festivităţile alcătuiesc duminica Super Bowl (Super Bowl Sunday). Dealungul anilor a devenit cel mai urmărit program de televiziune din Statele Unite ale Americii şi este ca o sărbătoare naţională. […] Drepturile de televizare ale Super Bowl-ului sunt deţinute în fiecare an de o singură televiziune importantă (în curent, NBC) în S.U.A. , iar difuzarea anuală este faimoasă datorită celei mai scumpe publicităţi din an. Ca rezultat, publicitatea urmarită în timpul Super Bowl-ului a devenit un obicei a acestui eveniment anual.”
Iată reclama interzisă:
http://www.youtube.com/watch?v=nRCZkGshQGc&feature=player_embedded