Clubul de fotabl spaniol îşi face pubicitate, prin parodierea Sfintelor Taine

Clubul de fotbal Valencia (Spania), a introdus ca parte a campaniei sale de publicitate 2 videoclipuri, care includ şi o parodie a Sfintelor Taine: a Spovedaniei şi Euharistiei. Primul dintre ele cu o durată de 28 secunde, prezintă un preot care se pregăteşte de împărtaşania enoriaşilor. Băiatul care îl ajută îi transmite Sfântul Potir la care preotul îi spune „Nu acesta, altul!” şi trimite băiatul în altar de unde acesta deja în locul potirului aduce cupa campionilor europeni.

Al doilea de  42 de secunde ne aduce imaginea unei mărturisiri , la care un suporter îi relatează preotului că a pierdut credinţa în Valensia (probabil după meciurile nereuşite ale acesteea) . Apoi camera ne prezintă pe prim plan doi jucători ai echipei Valencia Joaquín Sánchez şi Roberto Soldado, reprezentând doi călugări. Scena se sfârşeşte apărând sloganul companiei de publicitate ” Credinţa ta – puterea noastră”.

Arhiepiscopia Valenciei a publicat un mesaj, care indică faptul că la adresa ei au fost primite sute de scrisori de protest ale diferitor oameni care îşi exprimă durerea şi indignarea de la vizionarea acestei „publicităţi”.

Ca răspuns la protestele de la clubul de fotbal a fost primită o declaraţie oficială, care a expilact că campania publicitară ” Credinţa ta – puterea noastră” nu a avut  nici cea mai mică intenţie de a ofensa creştini, şi că unicul scop al acestei companii e de a arăta speranţă şi credinţă în victoria echipiei, o premiză pentru care este credinţa suporterilor în echipa lor. Administraţia clubului şi-a cerut scuze pentru acest incident.

traducere www.ortodoxia.md

www.sedmitza.ru