În ultimii ani episcopiile, protopopiatele, parohiile, dar şi aşezămintele monahale au trecut de la editarea publicaţiilor periodice la crearea paginilor web sau a blogurilor. Mii de credincioşi accesează aceste publicaţii electronice în speranţa că vor descoperi ceva nou şi folositor sufletului. Cele mai solicitate rămân a fi rubricile: evenimente, întreabă preotul şi sărbători creştine. Important este nu doar de a crea o pagină electronică, dar şi de a o face interesantă, captivantă şi ziditoare din punct de vedere duhovnicesc. Astfel, venim cu gândul de a susţine iniţiativele parohiilor, mănăstirilor şi altor instituţii bisericeşti de a-şi crea sau îmbunătăţi site-urile sau blogurile. În acest sens, sugerăm celor interesaţi să contacteze colaboratorul Serviciului de presă al Mitropoliei, teologul şi web designerul Mihail Bortă, la adresa de e-mail: mihailmaster@yahoo.com
Pentru construcţia unei pagini sunt necesare următoarele:
1. Binecuvântarea chiriarhului locului.
2. Pregătirea materialelor necesare, în format text (word), imagini (jpg, png), video (avi)
3. Procurarea numelui de domeniu de la Întreprinderea de Stat MoldData, adresa: mun. Chişinău, str. Armenească 37-1.
4. Asigurarea cu hosting (găzduirea paginii în Internet)
Această iniţiativă vine în urma recomandărilor din partea Departamentului Sinodal Informaţional al BORu, ca paginile electonice bisericeşti să corespundă standardelor şi normelor etice, să fie create de persoane profesioniste şi să fie promovate. În acelaţi timp ţinem cont şi de îndemnul Patriarhului Kiril, care la lansarea canalului oficial al Bisericii Ruse în youtube.com a menţionat următoarele: „Internetul poate fi un instrument unical şi un amvon al predicii creştine. Este nevoie ca acele posibilităţi care le oferă astăzi Internetul să le folosim la maxim în folosul Bisericii şi al creştinilor noştri”.
Fie ca prezenţa bisericilor şi aşezămintelor monahale în reţeaua Internet să fie de un real folos tuturor celor care doresc să cunoască mai bine credinţa ortodoxă şi din viaţa Bisercii.