Sfintire

0
0

Sărut mâna, părinte. Am pus o întrebare în legătură cu vinderea obiectelor sfinţite şi m-aţi rugat să aprofundăm împreună subiectul. Din punctul meu de vedere biserica nu poate fi decât cea ortodoxă sau (mai puţin) catolică. Versetul în care atestă acest lucru cel mai clar, este cel în care se spune că noi suntem sarea pământului! La protestanţi sarea pământului este interpretată aiurea. Cred că sfinţirea icoanelor înseamnă mai mult curăţirea acelor obiecte, ele devenind curate şi astfel prin această curăţenie-sfinţenie ele pot fi de folos credincioşilor care cred! Ele pot fi vândute deoarece omul care le cumpără se poate sluji de ele în măsura în care este credincios! Dar cred că dacă banii care se dau pe ele trebuie să fie folosiţi numai în scopul trebuinţei bisericii. Diferenţa mai este că noi faţă de Simion le cumpărăm pentru vindecarea noastră şi nu pentru bani! Adică noi nu trebuie să le mai revindem! Apoi preotul are har venit de sus şi acesta nu se poate cumpăra (în mod normal) pe când icoanele au un har diferit (aici aştept să mă clarificaţi dumneavoastră mai bine, eu nefiind teolog). Mulţumesc.

  • Gabriel a întrebat 12 ani ago
  • last edited o săptămână ago
  • You must to post comments
0
0

Icoanele frate în Biserică de obicei, în vechime se aduceau, poate nu atât pentru a fi sfințite cât, pentru ca preotul să le dea, să zicem o aprobare, adică să spună cu multă claritate este sau ba aceasta canonică, corespunde sau nu iconografiei ortodoxe. Această binecuvântare, odată cu trecerea timpului s-a transformat primind forma unei rugăciuni, în care de altfel, se aduc mai multe argumente în favoarea cultului icoanelor. Mai multe amănunte despre cinstirea icoanelor, ne dă părintele Petru Pruteanu, în articolul său la subiect, de aceea nu voi aborda eu pe larg tema dată, inclusiv și cu cea a Harului. Tot de la părintele Petru Pruteanu aveți și un articol care ne vorbește despre sfințenia pe care o obțin obiectele sfințite! Iar Despre Harul Preoției, mai multe aflați de aici!

Cât ține de vindere și de cumpărare, aici cel mai probabil, intră în viguare versetul din Sfânta Scriptură: ”Vrednic este lucrătorul de plata sa”, adică omul care le-a pictat, omul care a executat rama, omul care a asamblat icoana, trebuie să-și primească răsplata sa pentru munca depusă, vrem sau nu noi lucrul acesta!

Preot Iulian Rață

  • You must to post comments
Afișare 1 rezultat
Răspunsul tău

Te rog să te mai întâi pentru a trimite.