Reclamele şi filmele cu alcool măresc tendinţa consumului acestuia în rândul tinerilor!
Utilizarea băuturilor alcoolice în filme sau în reclame, îi face pe oameni să facă abuz de acestea, afirmă cercetătorii din Olanda. După cum anunţă portalul medstream.ru, cercetările efectuate pentru prima dată au stabilit legătura foarte strânsă între reclama de alcool şi cantitatea băută, spune Rutgher Ănghels din Universitatea Hemeghen. Cercetătorii au invitat 40 de studenţi, de sex masculin, fiind rugaţi să ia cu sine un prieten. Fiecare pereche a fost aşezată în laboratoriu special amenajat, cu fotoliu comod, televizor mare, masă, pe care stăteau cipsuri şi nucuşoare şi frigider, umplut cu bere, vin şi băuturi răcoritoare. Camere ascunse filmau cele ce se întâmplau, între timp tinerii priveau filme ce erau legate de consum abuziv de alcool şi filme ce aveau în sine consum relativ de alcool. Fiecare episod din film era întrerupt de reclamă a băuturilor alcoolice şi invers, care nu conţineau aluzii la băuturi alcoolice. Cercetătorii au văzut că atunci, când tinerii priveau filme ce conţineau scene de beţii şi reclame similare consumau băuturi îndoit, faţă de momentele când priveau filme obişnuite. Toţi participanţii la experiment nu erau oameni ce nu serveau băuturi. În mediu aceştia consumau câte 21 pahare de băutură în săptămână. De asemeni, participanţii au declarat că, măcar o dată în săptămână participau la beţii. Cercetătorii afirmă că oamenii au tendinţa de a imita unul pe celălalt, iată de ce exemplul de pe ecrane ia provocat să consume abuziv alcool. Posibil că aceştia au fost întăriţi şi de prezenţa prietenului. Cercetătorii ţin să repete experimentul fără perechi, sau perechea să fie de genul feminin.
www.pravoslavie.ru

купить рено