Biserica ortodoxa copta

0
0

Sărut mâna, părinte! Mă aflu în străinătate şi pentru a merge la biserica ortodoxă de aici, trebuie să facem cale lungă! Dar recent am descoperit în localitatea în care locuim o Biserică Ortodoxă Coptă (Eglise Copte Orthodoxe „Saint Moise le Noir et Saint Samuel le Confesseur”). Am citit ceva informaţie despre această biserică (biserică autocefală care face parte din grupul Bisericilor necalcedoniene, având un numar mare de credincioşi în Egipt, etc) şi am vrea să ne luminaţi în privinţa acestei biserici! E permis să o frecventăm, nouă celor educaţi în spiritul bisericii ortodoxe din Moldova? Vă mulţumesc anticipat!

  • Tatiana a întrebat 12 ani ago
  • last edited 2 luni ago
  • You must to post comments
0
0

Dragii mei, se poate de frecventat dacă altă biserică mai aproape de voi nu există.Biserica Ortodoxă Coptă este o parte din Biserica Ortodoxă a Alexandriei care s-a separat de bisericile bizantine în urma Sinodului IV Ecumenic de la Calcedon din anul 451. Având o istorie veche comună cu Biserica din Alexandria Calcedoniană, Biserica Coptă îşi are rădăcinile în propovăduirea Sfântului Apostol Marcu. Biserica Coptă face parte din grupul Bisericilor Ortodoxe Orientale.Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Copte este Papa Teodor al II-lea (în arabă Tawadros, cu numele laic Waǧīh Ṣubḥī Bāqī Sulaymān), ales papă la 4 noiembrie 2012 și înscăunat la 18 noiembrie 2012, ca urmare a decesului papei Șenuda al III-lea la 17 martie 2012.Biserica Ortodoxă Coptă din Alexandria are aproximativ 18 milioane de credincioşi creştini ortodocşi copţi în Egipt şi în lumea largă. Pe lângă acestea, ea este Biserica mamă pentru Bisericile Ortodoxe din Etiopia şi din Eritreea. Mai mult de 95% din creştinii din Egipt sunt ortodocşi copţi, dar există şi alte „Patriarhii de Alexandria” (catolici copţi, catolici greci-latini şi ortodocşi greci – vezi mai jos ‘Creştinismul copt în zilele noastre’), la fel ca şi mici comunităţi de protestanţi şi anglicani. Bserica Coptă însăşi consideră că niciodată nu a adoptat monofizismul în forma în care este combătut de Sinodul de la Calcedon, în schimb fiind adepta miafizismului (o doctrină pe care bisericile orientale ortodoxe o privesc ca fiind corectă şi ortodoxă. În acel sinod, monofizismul a fost definit ca fiind credinţa într-o singură fire (natură) a lui Iisus Hristos. Copţii mărturisesc că Domnul este perfect în divinitatea Sa şi că este perfect în umanitatea Sa, dar divinitatea şi umanitatea Sa erau erau unite într-o singură fire (natură) numită „firea Cuvântului întrupat,” definiţie dată de Sfântul Chiril al Alexandriei. Astfel, copţii mărturisesc două firi „umană” şi „divină” care sunt unite într-una singură „fără amestecare, fără confuzie şi fără stricăciune” (din declaraţia de credinţă de la sfârşitul Sfintei Liturghii copte). Aceste două firi „nu se separă nici o clipă sau nici cât o clipire de ochi” (de asemenea din declaraţia de credinţă de la sfârşitul Sfintei Liturghii copte).

Prot Victor Mihalachi

  • You must to post comments
Afișare 1 rezultat
Răspunsul tău

Te rog să te mai întâi pentru a trimite.