Musulman căsătorit

0
0

Mulţumesc pentru răspuns, părinte! Dar eu tot am rămas cu o nelămurire, dar înainte vreau să precizez că noi am vrut ca fiecare să-şi păstreze religia, pentru că eu nu-l pot obliga să se creştineze sau să o facă doar de dragul meu, dacă nu simte. Dar eu rămân ortodoxă, la fel şi copiii, dacă va fi cazul. Părinte, eu îmi asum eventualitatea că voi fi la fel înşelată şi părăsită, nu asta îmi e grija şi temerea. Întrebarea mea e alta, atunci când doi oameni au lăsat să se formeze un zid între ei, au evoluat diferit deşi au stat sub acelaşi acoperiş atâţia ani şi sufletele lor s-au depărtat unul de altul, Biserica recomandă să rămână totuşi împreună pentru a respecta instituţia căsătoriei sau pentru copii? Mă interesează în principal copii şi soarta lor, pentru că ei sunt nevinovaţi. Pentru eşecul unei căsnicii eu nu pot să dau vina pe o singură persoană; el e mai vinovat, dar nu e în totalitate. Iar pentru a doborî zidul acela construit între doi soţi, e nevoie de efortul amândorora. Problema lui vizavi de actuala soţie nu e fizicul, ci personalitatea, comportamentul. E ca şi cum un tânaă absolvent se căsătoreşte cu o fată frumuşică şi cuminte de la ţară. La început nu se simt diferenţele, dar în timp el a evoluat şi a devenit doctor, iar ea a rămas tot o ţărăncuţă. Acum nevoile lor sunt diferite, modalitatea de a gândi şi percepe lumea este extrem de diferită. Dar au copii împreună. Ce fac? C-am aşa e cazul acestor doi soţi. Nu vreau să credeţi că insist în greşeală, ca sunt încăpăţânată, pentru că momentan încerc să caut răspunsuri la probleme atât de particulare şi specifice, încât un răspuns vag şi teoretic cred că e insuficient. De aceea, vă mulţumesc pentru răspuns şi pentru înţelegere şi răbdare!

  • You must to post comments
0
0

In cazul casatoriilor mixte, in care una dintre parti este ortodoxa, Sfinta Taina a Casatoriei se
celebreaza in Biserica Ortodoxa, mirii fiind asistati de nasi ortodoxi. In prealabil, partea
eterodoxa va indeplini formalitatile de trecere la Ortodoxie. Copii care se vor naste sa fie
botezati si catehizati in Credinta Ortodoxa (Regulamentul de procedura si de judecata al Bisericii Ortodoxe Romane, articolul 47).
Nu este absolut necesar ca partea eterodoxa sa imbratiseze credinta ortodoxa, daca acest
fapt este impotriva libertatii de constiinta si vointei respectivei parti. Daca Taina Cununiei se
celebreaza in Biserica Ortodoxa, Episcopul Eparhiot Ortodox – in anumite conditii – poate sa
acorde dispensa de la trecerea la credinta ortodoxa. In anumite situatii, pentru motive pastorale
bine intemeiate, Episcopul Eparhiot Ortodox poate da partii ortodoxe dispensa bisericeasca
necesara savirsirii Tainei Casatoriei in respectiva confesiune crestina.
Biserica Ortodoxa nu recunoaste casatoriile religioase celebrate in afara ei, daca
partea ortodoxa nu a cerut si nu a obtinut in prealabil dispensa bisericeasca din partea
Episcopului Ortodox Eparhiot. Asa stind lucrurile, partea ortodoxa se afla sub pacatul
neascultarii, al schismei si al desfrinarii (curviei). Crestinii Ortodoxi care nu au cerut aceasta
dispensa bisericeasca de la propriul Episcop Ortodox vor trebui sa o ceara neintirziat.
Nici o confesiune religioasa nu poate conditiona celebrarea casatoriei religioase prin a
impune partii ortodoxe tagaduirea Ortodoxiei si trecerea la respectivul cult. In acest fel, se
forteaza constiinta partii vizate, iar adeziunea la respectivul cult nu este reala si nici efectiva.
Asadar, crestinul ortodox nu va accepta un astfel de comportament din partea familiei sotului non
ortodox si a pastorilor apartinind altor culte si nu va ceda, ci se va adresa fara intirziere si ezitari
propriilor preoti ortodoxi sau chiar propriului Episcop Eparhiot Ortodox, care vor acorda partii
ortodoxe cuvenita protectie si asistenta spirituala.
Partii eterodoxe (non-ortodoxe) i se cere recunoasterea si respectarea libertatii de constiinta
si de exercitare a Credintei Ortodoxe pentru partea ortodoxa, precum si dreptul acesteia de a-si
educa in propriile traditii spirituale si in credinta ortodoxa, fii nascuti din acea casatorie, chiar
daca acestia nu ar primi botezul in Credinta Ortodoxa.
Copiii nascuti din casatoriile mixte vor fi botezati – daca este posibil – in credinta ortodoxa;
daca, cei doi soti vor decide de comun acord pentru o alta solutie, copiii pot fi botezati in
credinta partii eterodoxe, daca acea confesiune administreaza un botez valid. Important este ca
pruncul sa fie botezat, pentru ca „De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre
in imparatia lui Dumnezeu” (Ioan, III – 5).
Aceasta nu inseamna ca Biserica Ortodoxa renunta la acesti potentiali fii ai sai si nici ca acesti
copii sint deja membri efectivi ai confesiunii in care au fost botezati. Drept aceea, oricare ar fi
confesiunea in care acesti copii ar primi Taina Sfintului Botez, partea ortodoxa are obligatia
morala si religioasa de a instrui acesti copii in credinta ortodoxa si de a-i aduce in Biserica
Ortodoxa pentru a participa la cultul ei religios si la programul catehetic. Astfel, se creaza
conditiile ca intr-o zi acesti copii, deveniti maturi, sa poata decide in deplina libertate si
cunostinta de cauza asupra confesiunii crestine de care vor sa apartina.

Prot Victor Mihalachi

  • You must to post comments
Afișare 1 rezultat
Răspunsul tău

Te rog să te mai întâi pentru a trimite.