Botezul catolicilor

0
0

Doamne ajută, părinte ! Am o întrebare: Actual, eu am o cunoștință, cum că botezul catolicilor este acceptat de biserica ortodoxă. Nu înțeleg de ce biserica noastră Drept Măritoare le acceptă botezul acestor eretici, și când ei (catolicii) se întorc la Ortodoxie, li se aplică doar taina mirungerii? De ce nu-i botează din nou, căci botezul lor nu are Duhul Sfânt, precum și biserica lor duce lipsă tot de acesta (Duhul Sfânt). Vă mulțumesc că m-ați ascultat.

  • You must to post comments
0
0

Biserica Ortodoxă acceptă Botezul Romano-Catolicilor prin pogorământ! Mai detailat: ”Deoarece Biserica este „în chip desăvârşit îngrijitoarea şi păstrătoarea Tainelor […] cade în seama îngrijirii ei şi a iconomiei să facă lucrătoare (valide) – dacă socoteşte potrivit – tainele săvârşite de neortodocşi, deşi astfel de taine nu sunt taine în sine şi se găsesc în afara Bisericii Ortodoxe”. Pentru aceasta, Sfintele Canoane şi Sfânta Tradiţie prevăd şi aplicarea „iconomiei bisericeşti”. Această terapie de anti-canonicitate se aplică particular celor bolnavi în credinţă şi, în genere, comunităţilor ecleziastice (de ex. ereticii şi schismaticii), care totuşi „menţin credinţa în ipostasul Treimic al Dumnezeirii şi păstrează neschimbat modul canonic de botez”, adică „administrarea botezului prin întreita afundare, potrivit învăţăturilor apostolice şi patristice”. Locul şi limitele iconomiei
Aplicarea iconomiei, totuşi, nu implică în nici un fel „recunoaşterea validităţii tainelor neortodoxe per se [în sine]; iconomia este rânduiala ce priveşte doar tainele celor ce intră în Biserica Ortodoxă” . Aceasta, deoarece erezia şi schisma atrag după ele desprinderea de Biserica cea una şi, prin urmare, pierderea succesiunii apostolice şi a preoţiei canonice. Astfel, Biserica, călăuzită mereu de dragoste păstorească, arată iconomia în osebite împrejurări, doar „când ajută la împăcarea cu neortodocşii, fără a umbri adevărurile credinţei ortodoxe”. Iconomia viază totdeauna înăuntrul învăţăturilor de credinţă, având ca măsură scumpătatea (acrivia) iar călăuză Sfânta Evanghelie. „Dacă iconomia poate trece peste un canon, totuşi, în nici un caz, nu poate fi împotriva lui… [Ea] poate fi îngăduitoare, însă niciodată potrivnică faţă de Canoane”. Fie că Biserica întrebuinţează „κατ’ ακρίβειαν” [acrivia] curăţitoare a botezului, sau „κατ’ οικονομίαν” [iconomia] curăţitoare a mirungerii sau a mărturisirii de credinţă, aceasta nu aduce „nici o schimbare în învăţătura de credinţă ortodoxă privind Sfintele Taine, ci doar un pogorământ în rânduiala practică””

Doamne ajută!

Preot Iulian Rață

  • You must to post comments
Afișare 1 rezultat
Răspunsul tău

Te rog să te mai întâi pentru a trimite.