Întrebari

0
0

Hristos a înviat! Părinte, am citit în Biblie, în cărţi ale Sfinţilor care redau viaţa lor şi alte cărţi şi am ajuns la o concluzie că numai cei ortodocşi vor merge în rai şi catolicii, dar catolicii vor fi mai departe de lumina lui Dumnezeu decât ortodocşii. Vă rog spuneţi-mi este adevărat acest lucru? Sau concluzia mea îi falsă, despre catolici şi ortodocşi? De ce? Iar sectele şi celelalte religii sunt false. Este adevărat acest lucru? De ce? Dacă ele sunt false, atunci ele cred degeaba şi aşteaptă viaţa veşnică degeaba. De ce ele cred totuşi că vor avea viaţă veşnică şi îi îndeamnă şi pe ortodocşi să creadă în ei şi nu numai pe ortodocşi ci chiar şi ele între dânsele? Ar fi aceasta un scop personal, de a duce omenirea în eroare? Dacă este aşa, de ce ei şi-ar pierde viaţa veşnică pentru a face ca şi alţii să şi-o piardă? Dumnezeu este veşnic n-are început şi nici sfârşit. Dumnezeu L-a creat pe Iisus Hristos. Deci Iisus Hristos are început. Este adevărat acest lucru? De ce? Dumnezeu a creat totul. Am citit multe depre Sfânta Treime: Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt. Duhovnicul mi-a spus că ele nu pot să existe unul fără altul. Este adevărt acest lucru? De ce? Dacă da, atunci cum a existat Dumnezeu înainte de a-L crea pe Hristos? Duhul Sfânt este o creaţie a Lui Dumnezeu sau el deasemenea este fără început? În Biblie din câte ştiu eu se spunea doar de Dumnezeu că este fără început. Este adevărat acest lucru? Dacă este adevărat atunci iese că Dumnezeu a existat înainte de Duhul Sfânt şi Hristos şi însuşi Dumnezeu I-a creat. Deci nu este adevărat că în Sfânta Treime nu poate exista unul fără altul, căci Dumnezeu este Tatăl. Este adevărt acest lucru? Părinte, spuneţi-mi vă rog de unde s-a luat existenţa Sfintei Treimi? Dacă este scris undeva în Bilbie, vă rog spuneţi-mi. Chiar şi în rugăciunea Tatăl Nostru am observat că la ortodocşi la urmă se spune: În numele Tatălui, al Fiului şi a Sfântului Duh. Amin. Dar în biblie la rugăciunea Tatăl Nostru se spune doar de Dumnezeu şi nu de Sfânta Treime. De ce se face acest lucru? Spuneţi-mi vă rog semnificaţia icoanelor cât şi menirea Lor. De unde îşi iau originea icoanele? Unde este scris în Biblie despre ele? De ce ne rugăm la Sfinţi? Duhovnicul mi-a spus că nu ne rugăm la sfinţi ci îi rugăm pe ei să se roage Lui Dumnezeu. Este adevărat acest lucru? De ce nu ne rugăm direct Lui Dumnezeu sau pe Sfinţi îi va asculta mai mult? Sfinţii sunt cei care s-au dat întru totul Lui Dumnezeu şi de la ei putem învăţa multe îi putem lua drept exemplu, dar din câte ştiu eu în Biblie nu este scris ca să ne rugăm lor sau să ne rugăm lor ca ei să-L roage pe Dumnezeu. Este adevărat acest lucru? De ce? Sfinţii s-au rugat altor Sfinţi sau s-au rugat direct Lui Dumnezeu? Eu sunt ortodox şi cred în Biserica ortodoxă, dar aceste întrebări mă frământa pe mine. Vă rog din suflet răspundeţi-mi la toate aceste întrebări. Să mă scuzaţi de volumul lor, dar mă interesează foarte tare răspunsul lor a tuturor întrebărilor aceste. Am venit cu aceste întrebări aici, deoarece acesta este singurul sait întâlnit de mine în care pot să pun întrebări unui preot sau teolog. Vă mulţumesc.

  • Cristi a întrebat 13 ani ago
  • last edited 3 săptămâni ago
  • You must to post comments
0
0
Lucrurile stau puțin mai simplu decât credeți Dvs. Cei de sub lege, vor fi judecați după lege, iar cei din afara legii, vor fi judecați după legea conștiinței! Adică, noi ortodocșii, vom fi judecați după învățătura Sfintei Scripturi, după legile Bisericii, iar cei ce nu au cunoscut Sfânta Scriptură și pe Hristos, vor fi judecați după legea conștiinței, adică, dacă conștiința lea șoptit să facă fapte bune, să nu omoare, să nu fure, să facă milostenie și ei au făcut-o, se vor mântui! Cu mai multe completări, vine și răspunsul de mai jos, care nu-mi aparține: „
Constiinta este judecatorul cel drept pe care l-a pus Dumnezeu inlauntrul nostru.
Constiinta nu poate fi reflexia materiei in veacul veacului. Ea este glasul lui Dumnezeu in om si ea pururea il mustra, cand greseste : ” Omule, de ce ai facut asta ?”
Aceasta lege a firii o au si chinezii, o au si crestinii, o au si budistii si brahmanii si mahomedanii. Este legea cea dintai pe care a pus-o Dumnezeu in inima omului de la creatie, dupa care s-a condus lumea pana la Legea cea scrisa. M-a intrebat un avocat necredincios :
– Parinte, eu nu ma impac cu judecata de apoi !
– Dar de ce nu te impaci, frate ? Cum asa ?
– Cum, parinte, o sa ma judece Hristos, daca eu as fi chinez sau de alt neam, care n-am auzit niciodata de Hristos ? Ei de acolo nu au auzit de Hristos. Oare Dumnezeu pedepseste cu nedreptate ? El este drept. Cum o sa ma judece si o sa ma pedepseasca, daca eu nici nu am auzit de Evanghelia lui Hristos ?
– Stai oleaca ! Dumneata stii sa invartesti actele acolo, sa faci procese verbale sau ce faci dumneata. Scriptura insa nu o cunosti. Esti un rationalist, desfaci firul in 40 si te prapadesti cu totul, umbland dupa capul tau.
Patru legi sunt dupa care Dumnezeu va judeca tot pamantul. Nu una, ci patru. Si nimeni nu poate scapa de urgia si dreptatea lui Dumnezeu, fie chinez, fie brahman, fie budist, fie crestin, fie mahomedan, fie evreu, pentru ca Dumnezeu este drept, cum zice Apostolul : Dumnezeu este drept si tot omul mincinos.
Dumnezeu, deoarece este drept, a pus legile acestea, ca pe toti sa-i judece dupa dreptate. Auzi ? Patru legi.
Legea cea dintai este legea firii sau legea constiintei. Prin aceasta lege a mustrat Dumnezeu pe Cain, cand a omorat pe fratele sau Abel. Ca auzi ce spune Scriptura : ” Atat era mustrat de constiinta ca a cazut in deznadejde si a strigat asa : Mai mare este greseala mea, decat a mi se ierta mie „.
A cazut in deznadejde, ca a ucis pe fratele sau Abel, pastorul; ca Dumnezeu i-a primit aceluia jertfa si el l-a zavistuit si, iesind la camp, l-a omorat.
Legea constiintei ii spunea : „Ce-ai facut ? Ai omorat pe fratele tau !” Aude pe Dumnezeu :
– Cain, unde-i fratele tau ?
Dar el, in loc sa zica : ” Doamne, am gresit „, a zis :
– Dar ce, eu am a pazi pe fratele meu ?
Si i-a zis Dumnezeu :
– Glasul sangelui fratelui tau striga catre Mine din pamant. Pentru ca ai facut aceasta cu toate pedepsele te voi pedepsi pe tine si cine te va omori pe tine de saptezeci de ori cate sapte se va pedepsi …
Si a trait Cain peste o mie de ani, cum scrie in Hronograful lui Chedrin, si nimeni nu-l omora, ca se temea de pedeapsa care era pusa de Dumnezeu asupra lui. Care au fost cele sapte pedepse ale lui cain, pentru ca a ucis pe fratele sau, Abel ?
Mai intai a fost deznadejdea, apoi tremurarea, apoi plansul, ca plangea gemand pe pamant, apoi frica, caci fugea dintr-un loc in altul, de teama ca-l vede Dumnezeu; apoi blestemarea pamantului sa nus-i dea roadele sale si celelalte, cum scrie in Sfanta Scriptura la Facere, capitolul IV.
Orice om de pe pamant, cand face rau, este mustrat de constiinta sa, care ii spune : ” De ce ai facut rau ?” Aceasta este legea cea dintai data de Dumnezeu omului, numita si legea constiintei sau legea firii.
A doua lege care sta in fata noastra vesnic, cum arata Sfantul Grigorie de Nissa si care, ca o trambita din inaltul cerului rasuna pururea si ne arata pe Dumnezeu, este legea zidirii.
Cine a facut cerul, pamantul si toate cate sunt ? Luna, ierburile, florile, pestii, marile, raurile, pietrele, copacii, muntii, toate vietuitoarele de pe uscat, din apa si din aer. Cine le-a facut, fratilor ? Cine a facut ceasul u niversului care merge cu atata precizie si uimire, incat nimeni nu-l poate imita ? Nimeni altul decat Bunul Dumnezeu ! Centrul de indrumare al acestei lumi este Ziditorul ei, Dumnezeu, Care a pus randuiala in toate.
Aceasta lege a zidirilor este ceea ce spune proorocul David : Cerurile spun slava lui Dumnezeu si facerea mainilor Lui o vesteste taria. Cum ? Prin asezarea lor sferica si prin imensa lor departare; prin spatiul interstelar, care are miliarde de ani calatoria luminii, prin miscarea astrilor ceresti, a sistemului solar si a planetelor cu atata masura si precizie, incat uimeste mintea celor mai mari astronomi din lume.
Ce-a zis Isac Newton, marele fizician englez, care treizeci de ani a fost ateu si la urma cand a descoperit ” Legea atractiei universale ” si a vazut ca fiecare planeta o atrage pe cea mai mica si nu o lasa sa se departeze, nici sa se sfarame sau sa mearga in neregula in lumea astrelor ceresti. A pus aparatele pe masa si a zis :
Mare esti, Doamne, si minunate sunt lucrurile Tale si nici un cuvant nu este de ajuns spre lauda minunilor Tale !
Vezi? El, afland stiinta din afara, a venit la frica de Dumnezeu, cunoscand minunile ce;e mari din lumea astrelor. Ce-a zis Kepler, Isac Newton si ceilalti, de care nu imi ajunge vremea sa-i amintesc, cand s-au convertit, vazand ei zidirea lui Dumnezeu ca nu-i singura, ca are un centru de indrumare si o precizie, care uimeste toata mintea ?
Din secretele naturii inca nu s-a scos nici unu la miliard. Ca intelepciunea lui Dumnezeu n-are margini si nici nu va avea in veacul veacului, pentru ca nemarginita este intelepciunea Creatorului.
Deci, a doua lege care ne sta tuturor in fata este Legea zidirilor sau a creatiei. Ca prin contemplatia naturala in duh, noi ne suim de la ratiunile lucrurilor, la Ziditorul lor.
Daca vezi corabia, trebuie sa te gandesti ca a fost un mester care a facut-o; daca vezi o haina buna pe un om, trebuie sa stii ca bun a fost si croitorul. Daca vezi un palat, o cladire arhitectonica frumoasa, sa stii ca a fost un arhitect destept. Daca vezi un ceas, negresit este un ceasornicar priceput care l-a facut.
Deci, toate acestea ne arata ca este un Facator si, daca este, trebuie sa ne temem si sa ascultam de El, ca sa nu ne pedepseasca dupa dreptate.
A treia lege este Legea scrisa, data de Dumnezeu lui Moise pe Muntele Sinai, adica cele zece porunci si tot Vechiul Testament, dupa care va fi judecat poporul ales, adica evreii.
A patra si ultima lege este Legea Darului, Legea Desavarsirii, Legea dragostei lui Iisus Hristos, adica Sfanta Evanghelie. Dupa aceasta lege dumnezeiasca vor fi judecati toti crestinii, botezati in numele Preasfintei Treimi.
Cea dintai a fost legea firii, care ramane generala pentru toate popoarele pana la sfarsitul lumii. Cea de-a doua, legea zidirilor, este la fel cu cea dintai. Dupa cea dintai si a doua lege se vor judeca toate popoarele lumii, afara de crestini si de evrei. Dupa Legea scrisa, adica dupa Vechiul Testament se vor judeca evreii. Iar dupa Legea Darului si dupa Evanghelie vom fi judecati noi crestinii, fiindca legea noastra este mai desavarsita decat toate celelalte legi. Iar daca o calcam, mai mare pacat avem si mai mare munca vom avea decat ei, care n-au cunoscut Evanghelia.
Asadar, ne-a pus Dumnezeu asemenea avocat. Sa nu ne inselam, fratilor, si sa zicem ca Dumnezeu nu stie ce face fiecare. Nici nu vei putea sa spui ca nu ai pacat, pentru ca n-ai stiut, ca ai fost chinez sau turc sau ateu.
Pagan daca ai fost, dar constiinta ai avut si dupa acea lege te va judeca. Zidirea ai vazut-o. Nu ti-ai pus niciodata intrebarea cine a facut cerul, soarele, pamantul si toate, ca dupa aceea sa te gandesti si sa te temi de Dumnezeu, care a facut toate ? Amin.”

Cu dragoste într-u Hristos Iisus Domnul nostru,
Preot Iulian Rață
  • You must to post comments
Afișare 1 rezultat
Răspunsul tău

Te rog să te mai întâi pentru a trimite.