Evrei cap 4

0
0

În acest capitol 4 mai ales versetele 4 până la 11, se vorbeşte despre o schimbare a sâmbetei? Eu aşa văd. Dar nu ştiu care e părerea bisericii ortodoxe. Cum se spune: sectarul te poate întări în credinţă dar poate să te şi contamineze! Ştiu că relele sunt şi spre întărirea noastră.

  • Gabriel a întrebat 14 ani ago
  • last edited 12 luni ago
  • You must to post comments
0
0

Eu cred că aici e vorba de o odihnă mult mai profundă. Și nu cred că putem vorbi despre o nouă zi de odihnă. Eu cred că aici apostolul vrea să ne scoată mai mult în evidență felul de a fi al odihnei. De aceea ne dă exemplu odihnei lui Dumnezeu: „Şi S-a odihnit Dumnezeu în ziua a şaptea de toate lucrurile Sale”. Deci odihna trebuie să fie de lucruri și pentru a crește în cele duhovnicești. Nu în zădar în versetul 10 se repetă: „…cine a intrat în odihna lui Dumnezeu s-a odihnit şi el de lucrurile lui…”. Deci Apostolul ne vorbește ca și cum atenționându-ne de proasta formă de odihnă pe care o poate avea omul. Sfântul Ioan Gură de Aur în comentariul său la această Epistolă spune la acest loc că se are în vedere că: „se poruncește de a se depărta de toate cele rele și de a face numai cele ce sunt spre lauda și cultul lui Dumnezeu, pe care preoții îl săvârșesc și toate câte folosesc sufletului…”. Deci este pe cât de clar posibil că aici este vorba doar de o nouă formă a zilei de odihnă. Poate că apostolul și dorea să transmită acel mesaj de o nouă zi, însă accentul cade mai mult pe cea dintâi variantă: „de o nouă formă a sărbătoririi acestei zile”, chiar de o fi ea sâmbăta sau duminica. Eu cred că așa și este. Căci nu ținerea unei zile exacte, cu strictețe, ci felul ținerii ei ne va mântui. Și de aceea se pare a se vorbi aici mai mult de forma ținerii acestei zile.

Hristos s-a înălțat.

Cu râvnă întru Domnul
Vitalii Mereuţanu – Magistru în Teologie

  • You must to post comments
Afișare 1 rezultat
Răspunsul tău

Te rog să te mai întâi pentru a trimite.